wtorek, 14 kwietnia 2015

Wczesne dzieciństwo – kompetencje emocjonalne

Emocje są źródłem komunikacji z innymi, z samym sobą.
Umożliwiają opiekę rodzicielską, a tym samym przetrwanie.
Różnicują się przeżycia emocjonalne, takie jak: zadowolenie, wstręt, niepokój. Ich źródłem są stany wewnętrzne niemowlęcia takie jak: dyskomfort fizyczny, czy ból.
Drugi i czwarty miesiąc życia to kształtowanie się emocji: radości, złości, smutku, zaskoczenia, niepokoju, lęku. Emocje wynikają z relacji z dorosłymi.
W osiemnastym miesiącu życia (1,5 r.ż.)  dzieci zaczynają mówić o własnych stanach wewnętrznych.
Pierwsze prawdziwe empatyczne reakcje powstają między drugim a trzecim rokiem życia. Dziecko powoli zaczyna nabywać przekonania, że emocje są istotą tworzenia się więzi międzyludzkich.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz