Emocje są źródłem komunikacji z innymi, z samym sobą.
Umożliwiają opiekę rodzicielską, a tym samym przetrwanie.
Różnicują się przeżycia emocjonalne, takie jak: zadowolenie,
wstręt, niepokój. Ich źródłem są stany wewnętrzne niemowlęcia takie jak:
dyskomfort fizyczny, czy ból.
Drugi i czwarty miesiąc życia to kształtowanie się emocji:
radości, złości, smutku, zaskoczenia, niepokoju, lęku. Emocje wynikają z
relacji z dorosłymi.
W osiemnastym miesiącu życia (1,5 r.ż.) dzieci zaczynają mówić o własnych stanach
wewnętrznych.
Pierwsze prawdziwe empatyczne reakcje powstają między drugim
a trzecim rokiem życia. Dziecko powoli zaczyna nabywać przekonania, że emocje
są istotą tworzenia się więzi międzyludzkich.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz